Op mijn school Visio geef ik verschillende lessen over Digitale Geletterdheid. Deze week was ik in middenbouw een les over Input en Output. Ik had dit al eens gezien bij een lezing van Linda Liukas over hoe je dit kon behandelen. Ik had een grote doos met daarop geschreven computer. Aan 1 kant stond input en aan de andere kant stond output. Ik had verschillende in en output afbeeldingen verzameld en tijdens de les kreeg iedere leerling een afbeelding en moesten ze voelen of vertellen wat er op hun afbeelding stond en of het input of output was. Hierna gingen we bij de doos zitten en 1 leerling zat in de doos (met verkleed spullen) en 1 leerling vertelde met behulp van een input apparaat (toetsenbord, microfoon, camera) wat de persoon in de doos moest doen. De leerlingen vonden het geweldig.
Na afloop moesten de leerling op een papier 5 invoer en 5 output apparaten tekenen, schrijven of typen. Hiervoor gingen ze heel dicht op de doos zitten en tekende de verschillende afbeeldingen over.